Termékekre vonatkozó szállítási és jótállási rendelkezések

 

Felek rögzítik, hogy a termékek szállításra és a jótállásra a 2013. évi V. tv. (Ptk.) és Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezési az irányadóak. A Vállalkozás rögzíti, hogy a webáruházában könyvek, játék kártyák, konferencia- és workshop jegyek vásárolhatóak meg. A továbbiakban ezek együttesen: Termékek.

 

1. Szerződés szerinti termékek lényeges tulajdonságai

 

A Szolgáltató www.aroma-botanica.hu oldalon található Termékeket forgalmazza. Lényeges tulajdonságairól az adott Termék nevére vagy fotójára kattintva tájékozódhat. Az ismertető leírás téves értelmezéséből eredő károkért felelősséget nem vállalunk. Cégünk a megfelelő gondossággal kezeli a honlapon szereplő információkat, azonban azokban változás, elírás mindezek ellenére lehetséges. Az adatbázisban szereplő esetleges hibákért, elírásokért felelősséget nem vállalunk.

 

Az adatbázisunkban található képektől való esetleges eltérésekért felelősséget nem vállalunk, de törekszünk rá, hogy a termékképek lehetőség szerint a valóságot tükrözzék.

 

2. Eladó/Szolgáltató/Vállalkozás adatai:

 

A webáruház tulajdonosa és üzemeltetője: DROPS AG Kft.

Cégnév: DROPS AG Kft.

Címe: 1034 Budapest, San Marco u. 49.

Adószám: 26335481-2-41

Cégjegyzékszám: 01-09-324740

Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Szolgáltató nevében eljáró személy: Hollódi Gergely

 

2..1. A tárhelyszolgáltató adatai:

Név: Tárhely. Eu. Szolgáltató Kft.

Postacím: 1538 Budapest, Pf.: 510.

2..2. Elérhetőség:​

Értékesítés:  budapestdrops@gmail.hu

Panaszkezelés: budapestdrops@gmail.hu

Online áruház: budapestdrops@gmail.hu

Email: budapestdrops@gmail.hu

 

3. Árak

 

A Termékek árai az adott Termékre képe felett fel van tüntetve és a képre kattintva a részletes tájékoztatóban is elérhetőek.

 

4. A teljesítés feltételei

 

Fizetési módok:

  • Készpénz

  • Paypal

  • Utánvét

 

Átutalással történő fizetés csak abban az esetben lehetséges, ha ezen szándékát  az áru kiszállítása előtt vagy  közvetlenül a termék megrendelésekor a megjegyzés rovatban részünkre jelzi. Ebben az esetben felvesszük Önnel a kapcsolatot, tájékoztatjuk bankszámlánkról, ahová az összeget át kell utalni. A banki utalással fizetett termék(ek) csak abban az esetben kerül elküldésre, miután a megadott bankszámlaszámon a termék és annak fuvarköltsége jóváírásra került.

 

A számlát a termékkel együtt kézbesíti a Szolgáltató. A számla kiállításához szükséges a regisztráció, melyben a kötelezően megadandó adatokat kitöltötte.

 

Rendelések feldolgozása:

 

A rendelések feldolgozása munkanapokon legkésőbb 24 órán belül megtörténik. Az adott munkanapon 14.00 óráig beérkezett, illetve befogadott megrendeléseket másnap munkatársaink összeállítják és átadják a Futárszolgálatnak, harmadnap pedig a Futárszolgálat munkatársai kiszállítják Önnek. Hétvégeken és ünnepnapokon nincs szállítás.

 

Szállítás módja:

 

A küldemények kézbesítése kizárólagosan a GLS futárszolgálattal történik. A megrendelés a Futárszolgálat részére történő átadása után az Futárszolgálat e-mailben tájékoztatja a vevőt a csomag fuvarlevél számáról. Az e-mail tartalmazza a csomagszámot, és az esetleges utánvét összegét. A kiszállítás napjának reggelén A kiszállítás reggelén értesítést kap a címzett, mely tartalmazza a futár telefonszámát, a GLS Ügyfélszolgálat telefonszámát és egy 3 órás időablakot a a várható kézbesítésről. A kiszállítási kísérlet meghiúsulása esetén e-mailes értesítés kerül kerül kiküldésre a címzettnek. Az e-mailben megadott linken keresztül a címzett kiszállítási rendelkezést tud rögzíteni, melyben kérheti a kiszállítást egy új időpontban, egy másik címre, személyes csomagátvételt egy meghatározott listából GLS CsomagPontban, illetve visszautasíthatja a csomag átvételét. A szolgáltatás csomagonként is megrendelhető.

 

FONTOS! A futárszolgálat háromszor kísérli meg az újbóli kiszállítást, ezután visszahozza a csomagot a feladónak.

 

A visszaszállítást követően a második kiszállítás költsége vásárlót terheli.

 

Szállítási díjak:

 

A szállítás költsége a GLS futárszolgálat által cégünkkel kötött szerződés szerinti díjtáblázat alapján kerül továbbszámlázásra. A díjat, minden esetben a termék vételárával együtt utólag, a csomag átvételekor kell megfizetni a futárszolgálat csomagot kézbesítő munkatársának. A fizetés módja csak készpénzzel lehetséges.

 

Szállítási díjak:

 

Előre fizetés utáni kiszállítás                                            990 Forint

Utánvétes kiszállítás (csak készpénzes)                        1500 Forint

 

Az árak a 27%-os áfát tartalmazzák.

 

Kiszállítási idő:

1-3 munkanap.

 

A kiszállítás időpontja a rendelés befogadásától számított 1-3. nap, NAPKÖZBEN, azaz Budapesten 9:00-17:00, vidéken 8:00-16:00 között a Futárszolgálat által előre jelzett várható kiszállítási időpont, mely időintervallumban a Vevőnek fogadni kell tudni az utánvétes küldeményt!

 

Visszaigazolás:

 

Minden internetes rendelésről e-mailes visszajelzést küld Szolgáltató. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) a futárszolgálattól a csomag fuvarlevél számáról. Személyes átvétel igénylése esetén, előzetesen telefonos vagy e-mailben történő egyeztetés szükséges. Hívható telefonszám: +36209604393 vagy +36309541647.

 

Hibák, hiányosságok javítása:

 

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a terméknél vagy az árnál,  a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után a Szolgáltató azonnal tájékoztatja Önt az új adatokról. Ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Adatok, adatbeviteli hibák javítása

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

 

Vásárlás menete:

 

Keresse meg a megrendelni kívánt terméket. Kattintson a termék nevére vagy fényképére.

Az termék mellet jobbra található kosár ikon alatt adhatja meg a vásárolni kívánt mennyiséget, majd a bevásárlókocsi ikonjára kattintva kerül a kiválasztott termék a kívánt mennyiségben a kosárba. A mennyiség a vásárlás további szakaszában módosítható.

 

A kosárba helyezést követően megjelenik a Kosár Tartalma, mely tartalmazza a kiválasztott Termék nevét, a megrendelt mennyiséget, egységárat, összesített Termék árat. Itt lehetőség van a darabszám módosítására, és törölhetem a nem kívánt Terméket.

 

Ellenőrizze megrendelését, ügyeljen a darabszámra!

 

Lehetőségem van további Termék kiválasztására a „Folytatom a vásárlást” ikonra kattintva, vagy folytathatom a megrendelés menetét a „Vásárlás befejezése” gombra kattintva.

 

Ha már regisztrált Ügyfélként jelentkezett be, tovább haladva az ügyféladatok oldalára lép, ahol ellenőrizheti és módosíthatja a kiszállítási és számlázási adatokat.

 

Amennyiben még nem regisztrálta magát, abban az esetben a megrendelés befejezése előtt regisztrációra van szüksége. A regisztrációt  a Regisztráció ikonra kattintva kezdheti meg.

 

A regisztrációnál kérjük valós adatokat adjon meg, mert annak hiányában nem tud regisztrálni.

A kitöltést követően kérjük olvassa el Üzletszabályzatunkat. Annak elfogadásával tud csak regisztrálni, amit a megfelelő négyzetbe elhelyezett pipával hitelesít.

 

Kattintson a „Regisztrálok” gombra a tovább lépéshez.

 

A következő üzenet értelmében: „Regisztrációja sikeres volt, véglegesíteni a vásárlást befejezni a visszaigazoló levélben kapott linkre és regisztráció szám megadásával tudja!”

 

Ellenőrizze igazoló levelünket email fiókjában és az abban található linkre kattintva a levélben kapott regisztrációs kód megadásával aktiválhatja regisztrációját.

 

5. Panaszkezelés módja

 

A Szolgáltató a panaszokat a 2. pontban megjelölt postai és e-mail címen fogad. A panaszokra Szolgáltató munkanapon 48 órán belül válaszol.

 

Vita esetén fogyasztó a Békéltető Testülethez fordulhat.

 

Szolgáltató székhelye szerint illetéke Békéltető Testület:

Budapesti Békéltető Testület

1016 Bp., Krisztina krt. 99. III./310.

levelezési cím: 1253 Bp., Pf: 10.

 

6. A szállítástól való elállás

 

A vásárlástól való elállás/felmondás (fogyasztói szerződés esetén)

 

6.1. Távollevők között kötött fogyasztói szerződés esetében a fogyasztót elállási (szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén felmondási) jog illeti meg. Fogyasztó a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

 

Vállalkozás a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 4. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

 

6.1.1.  A fogyasztó 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül jogosult elállni a szerződéstől. Ha szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szolgáltatás teljesítése megkezdődött, a fogyasztó a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül jogosult felmondási jogát gyakorolni.

 

6.2. Az elállási idő az Eladótól megrendelt termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó, vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy:

- a terméket átveszi,

- több termék adásvételekor - ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik - az utoljára szolgáltatott terméket átveszi,

 

Ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az elállási idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó, vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az első terméket átveszi.

 

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a felmondási határidő a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) nap elteltével jár le.

6.3. Amennyiben a fogyasztó az elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/ felmondási szándékát egyértelműen tartalmazó nyilatkozatát köteles eljuttatni postán az Eladó címére: 1034 Budapest, San Marco u. 49., vagy e-mailben az  budapestdrops@gmail.com címre.

 

6.4. A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha az 6.2. pontban megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

6.5. A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

6.6. A fogyasztó az elállás/felmondás jogát nem gyakorolhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29.§-a értelmében az alábbi esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

 b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

 c) olyan nem előre gyártott termék esetében (pl. a Vásárló kérése alapján egyedileg konfigurált termékek), amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

 d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

 e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. fülhallgató, kijelzővédő fóliák);

 f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

 g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

 h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

 i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

 j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

 k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

 l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

 m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

 A h) pontban meghatározott esetben az elállási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

 

6.7. Ha a fogyasztó eláll a fentieknek megfelelően eláll a szerződéstől, úgy köteles az Eladótól megrendelt és átvett termék(ek)et az Eladó által megjelölt címre indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

6.8. Az elállási jog gyakorlása miatt a termék(ek) visszaküldésének közvetlen költségét a fogyasztó viseli. A fogyasztót csak a visszaküldés költségei terhelik. Az Eladó ezen felül követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból, vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenés megtérítését.

6.9. Az elállási jog jogszerű gyakorlása esetén az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 (tizennégy) napon belül köteles a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket visszatéríteni. Ez alól kivétel az a többletköltség, amely amiatt merült fel, hogy a fogyasztó az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

6.10. Az Eladó mindaddig visszatarthatja a 5.9. pont szerinti összeget, amíg a fogyasztó a terméke(ke)t vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni).

 

6.11. Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében, ha a fogyasztó kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén a fogyasztó köteles megtéríteni Eladó számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget.

6.12 A jelen tájékoztató hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja, a teljesítést követően a szerződéshez kapcsolódó adatokat nem tárolja, de a tranzakciókról természetesen számlát állít ki. Javasoljuk, hogy a vásárlást igazoló adatokat Ön őrizze meg a későbbi esetleges igényérvényesítése céljából.

 

A szerződés nyelve eltérő megállapodás hiányában a magyar.

Fontos figyelmeztetés!

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát ide kattintva az 1. számú mellékletben a megnyíló nyomtatványon (elállási/felmondási nyilatkozat) gyakorolhatja. A nyilatkozatot fogyasztó a 2. pontban megjelölt postai címre, vagy e-mail címre küldheti meg. Tájékoztatjuk, hogy fogyasztó határidőben gyakorolja az elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi a nyilatkozatot. Fentebb leírtak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ide kattintva a 2. számú mellékletben felsorolt esetben a fogyasztó az elállási/felmondási jogát nem gyakorolhatja. Amennyiben a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni a Szolgáltatónak, vagy a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

 

Terméket a Szolgáltató csak eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában veszi vissza. A vitás esetek elkerülése végett a visszaküldött árukat tartalmazó csomag felbontásáról a Szolgáltató fényképet készíthet.

 

A termék visszaküldésének költségét fogyasztó viseli.

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

7. Kellékszavatosság, jótállás

Ezen tájékoztatásnak a Szolgáltató a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet szerinti minta alkalmazásával tesz eleget az alábbiak szerint:

 

7.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató által forgalmazott termékek hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással (Szolgáltatóval) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást A Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

7.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Termék hibája esetén Ön - választása szerint - a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

7.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés A Szolgáltató jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok (7.1. pont) gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Szolgáltató felhívja a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 ​

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
AROMA BOTANICA

© 2020 Aroma Botanica

0